החלו הדיונים על חוק החשמל: נתניהו: "בנט ממשיך במכירת החיסול"

איתי גדסי No Comments on החלו הדיונים על חוק החשמל: נתניהו: "בנט ממשיך במכירת החיסול"

בלי אופוזיציה: החלו הדיונים במליאת הכנסת על חוק החשמל הדרמטי, ללא חברי האופוזיציה הלאומית, המחרימה את הישיבה במחאה על השתקת התנגדותם לחוק

לפיד ועבאס בנגב צילום: פלאש 90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת החלה היום (שלישי) את הדיון בקריאה שנייה ושלישית בהצעת חוק התכנון והבנייה "חוק החשמל" של ח"כ ווליד טאהא וקבוצת חברי כנסת. למרות ההסתייגויות הרבות שהוגשו להצעת החוק ע"י האופוזיציה, בחרו סיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית להחרים את הדיון ולא להגיע למליאה לנמק את ההסתייגויות.

החרמת הדיון נעשתה במחאה על השתקת התנגדות האופוזיציה לחוק ע"י הפעלת סעיף 98 שהגביל את משך הדיון עד למחר (רביעי) בשעה08:00 בבוקר, בעוד שלפי מספר ההסתייגויות שהוגשו, הדיון היה אמור להימשך 94 שעות.

יש לציין כי ח"כ ניר אורבך שעשה שרירים מול רע"מ והבהיר כי לא יקדם את חוק החשמל עד שבמקביל יחובר החשמל להתיישבות הצעירה ביו"ש, חזר בו מהדרישה וקידם את החוק במהירות שיא.

יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר נתניהו תקף את החוק הדרמטי ואמר: "איזו הפתעה. בנט ממשיך במכירת החיסול של הנגב לרע״מ. ממשלת ההונאה של בנט דוהרת בימים אלה לאישור ״חוק החשמל״ שרע״מ דרשה וקיבלה. החוק מאפשר לחבר מבנה מגורים לחשמל, מים וטלפון גם ללא היתר בנייה".

נתניהו הבהיר "משמעות החוק המסוכן הזה היא הכשרת בנייה בלתי חוקית של עשרות אלפי מבנים כבר בשלב ראשון – לפחות 70,000 מבנים לא חוקיים בנגב ובאזור המשולש. זה רק הצעד הראשון בדרך להמשך מכירת החיסול של בנט ושקד לאחים המוסלמים ולרע״מ שמחזיקים את הממשלה בגרון".

בסיום הודעתו כתב נתניהו, "עוד סיבה טובה מאוד לכך שממשלת ההונאה המסוכנת הזאת צריכה לעוף הביתה ובהקדם".

על פי הצעת החוק: שר הפנים יהיה רשאי לקבוע בצו, לאחר התייעצות עם הוועדה המחוזית, כי ניתן יהיה לחבר מבנה מגורים, שנבנה לפני 2018, המצוי בשטח שהוגדר בצו, לחשמל, למים או לטלפון גם ללא קיומם של היתר בנייה ותעודת גמר לאותו מבנה, וזאת בהתקיים מספר תנאים ובהם: הוגשה תוכנית מפורטת על ידי אחד הגורמים המנויים בהצעת החוק, אשר במקרים מסוימיים עליה להיות תואמת לתוכנית כוללנית החלה במקום או שהוחלט להפקידה.

בנוסף, מוצע לקבוע את התנאים שבהם נדרש לעמוד מי שמבקש לחבר מבנים אלו כגון התחייבות להגשת בקשה להיתר בתוך הזמן הקבוע בהצעת החוק, וכן צירוף ערבות בנקאית לתשלום החיובים שיחולו בעת מתן ההיתר.

 

 

 

 

 



0 תגובות